تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 - 17:03
56 بازدید
کد خبر : 208835

هند شرکت Vivo چین را به نقض روادید متهم می کند و ۱۳ میلیارد دلار از این شرکت خارج می کند

هند شرکت Vivo چین را به نقض روادید متهم می کند و ۱۳ میلیارد دلار از این شرکت خارج می کند

به گزارش روزنامه نگاری و به نقل از رویترز دهلی نو، ۱۲ اکتبر (رویترز) – آژانس جرایم مالی هند اعلام کرد که بسیاری از کارمندان شرکت چینی ویوو و شرکت‌های وابسته هندی آن هنگام درخواست ویزا، کار خود را پنهان کردند و برخی قوانین را با بازدید از منطقه “حساس” هیمالیا جامو و کشمیر زیر

A man cleans the logo of a Chinese smartphone brand Vivo outside a store in Ahmedabad

به گزارش روزنامه نگاری و به نقل از رویترز دهلی نو، ۱۲ اکتبر (رویترز) – آژانس جرایم مالی هند اعلام کرد که بسیاری از کارمندان شرکت چینی ویوو و شرکت‌های وابسته هندی آن هنگام درخواست ویزا، کار خود را پنهان کردند و برخی قوانین را با بازدید از منطقه “حساس” هیمالیا جامو و کشمیر زیر پا گذاشتند. .

بیانیه دادگاه در حالی منتشر می شود که تنش با پکن بر سر فعالیت های تجاری پس از تشدید محدودیت های دهلی نو بر سرمایه گذاری های ورودی و ممنوعیت صدها برنامه چینی در پی درگیری های مرزی در سال ۲۰۲۰ که منجر به کشته شدن ۲۰ نیروی هندی و چهار سرباز چینی شد، افزایش یافته است.

این اتهامات که در روز سه‌شنبه در یک پرونده قضایی که علنی نیست به تفصیل شرح داده شد، به دنبال دستگیری این هفته یکی از مدیران Vivo، Guangwen Kuang، در تحقیقات پولشویی که در سال ۲۰۲۲ علیه دومین شرکت بزرگ گوشی‌های هوشمند هند آغاز شد، است.

اداره اجرایی در پرونده ۳۲ صفحه ای اعلام کرد که حداقل ۳۰ فرد چینی با ویزای تجاری وارد هند شده و به عنوان کارمند Vivo کار می کردند، اما فرم های درخواست آنها “هیچ وقت فاش نکردند” که این شرکت کارفرمای آنها بوده است.

این بیانیه افزود: «اتباع مختلف چینی با نقض فاحش شرایط ویزای هند در سراسر هند از جمله مکان‌های حساس جامو و کشمیر و لاداخ سفر می‌کنند.»

آژانس در این پرونده گفت: «بسیاری از کارمندان شرکت‌های گروه ویوو بدون ویزای مناسب در هند کار می‌کردند.

آنها اطلاعات مربوط به کارفرمای خود را در درخواست های ویزای خود پنهان کرده اند و سفارت یا نمایندگی های هند در چین را فریب داده اند.

ویوو که سهم بازار ۱۷ درصدی دارد، در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر، بیانیه‌ای از اوایل این هفته را تکرار کرد که می‌گفت دستگیری مدیر اجرایی “عمیقاً ما را نگران می‌کند”، در حالی که افزود که “به پایبندی قانونی اختصاص دارد”.

وزارت خارجه چین که این هفته اعلام کرد از نزدیک این پرونده را دنبال می کند، به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سفارت هند در پکن و وزارت خارجه در دهلی نو نیز پاسخی ندادند.

در مناقشه مرزی ده‌ها ساله خود، هم هند و هم چین ادعا می‌کنند که زمین‌های زیادی در هیمالیا غربی تحت کنترل دیگری است.

هند اتباع خارجی را از ورود یا اقامت در مناطق لاداخ و بخش هایی از جامو و کشمیر که به عنوان “حفاظت شده” تعیین کرده است، منع می کند، مگر اینکه آنها مجوزی از مقامات داشته باشند – مدرکی جدا از ویزا.

سال گذشته، این آژانس به ۴۸ سایت مرتبط با Vivo و همکارانش در تحقیقات پولشویی حمله کرد و این شرکت را متهم کرد که به طور غیرقانونی پول به چین برای فرار از مالیات هند از طریق شرکت هایی که به طور غیرمستقیم کنترل می کند، به چین منتقل می کند.

پرونده این هفته دادگاه حاکی از آن است که ۱.۰۷ تریلیون روپیه (۱۲.۸۷ میلیارد دلار) در خارج از هند توسط Vivo به برخی از شرکت‌های تجاری تحت کنترل مادر چینی آن پرداخت شده است، چیزی که آژانس آن را “لایه پوشاننده” نامیده است که هدف آن فرار از توجه دولت است.

اداره اجرای قانون افزود: “در حالی که هیچ سودی از سال ۲۰۱۴-۱۵ تا ۲۰۱۹-۲۰ در پرونده های قانونی نشان داده نشد و مالیات بر درآمد پرداخت نشد … مبالغ هنگفتی از هند خارج شد.”

در ژوئیه سال گذشته، آژانس تخمین زد که رقمی معادل ۶۲۴.۷ میلیارد روپیه (۷.۵ میلیارد دلار) عمدتاً به چین واریز شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.